Hasznos linkek:

2012. január 1., vasárnap

Allas.ma: Igazgatói asszisztens

Allas.ma
Igazgatói asszisztens
Jan 1st 2012, 02:37

Vill du arbeta i en internationell miljö som sekreterare med många ansvarsområden?

Vi på Adecco ger dig möjlighet att på Karolinska Institutet arbeta i en spännande miljö och med olika ansvarsområden.

Institutionen för mikrobiologi, tumör- och cellbiologi (MTC) bedriver forskning och
undervisning inom immunologi, infektion och cell- och tumörbiologi. MTC är
belägen på Karolinska Institutet, Campus Solna, och är en internationell miljö.

Hur ser din arbetsdag ut?
I ditt vardagliga arbete är det varierande arbetsuppgifter som är under ditt ansvar. Du ska vara prefekten behjälplig med diverse sekreteraruppgifter så som planering inför möten, ansvarig för kalender, posthantering och hantering av fakturor och reseräkningar. Du hanterar även arkivet och diarieför. Ansvara för att ta fram PowerPoint presentationer, koordinera konferenser och andra evenemang. Du kommer även att ingå och leda olika projekt inom ramen för institutionens administration. Kontaktperson för forskargrupper, övriga medarbetare och externa besökare. Ansvara för övriga administrativa och serviceinriktade tjänster såsom ansvara för intern rapportering av bisysslor.

Vem trivs här?
Du som trivs här har flerårig erfarenhet av administration och service och även arbetat nära någon som sekreterare. Har du dessutom högskoleutbildning eller erfarenhet av arbete vid universitet/högskola är du som gjord för denna roll. Som sekreterare har du många sociala kontakter med människor med olika bakgrund och nationalitet och skall därför ha god kommunikationsförmåga i svenska och engelska. Du som tycker om att arbeta självständigt och planera det dagliga arbetet kommer att finna en naturlig plats här!

Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult inom Adecco Sweden AB och hyrs ut till kund. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå till sommaren 2012 med möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Cilla Orban tel: 08 598 981 54.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatcenter på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Beszerző

Allas.ma
Beszerző
Jan 1st 2012, 02:36

Vill du arbeta med inköp i en internationell miljö med kontakter över hela världen? Vi på Adecco Borås ger dig en möjlighet att utmanas och ta nya kliv framåt i din utveckling.



Hur ser en arbetsdag ut?

Du kommer, tillsammans med 5 andra i liknande roll på en stor inköpsavdelning, ansvara för materialplanering och lägga inköpsorders på det som behövs köpas in. Därefter sker leveransbevakning där lager inte bara finns lokalt utan även på andra platser globalt. Vidare kommer du att se över kvalité, avvikelser och fakturakontroll. Tjänsten är med start omgående och kommer att fortlöpa till september/oktober. Arbetstider är mån-fre, 8-17.



Vem trivs här?

Du som tidigare arbetat med operativt inköp och/eller har en utbildning inom inköp/supply chain kommer att känna dig trygg samtidigt som du tar nya steg framåt och utvecklas. Har du tidigare arbetat med Excel och behärskar engelska i både tal och skrift kommer snabbt in i din nya arbetsroll.



Du som gillar att ta egna initiativ, ta ansvar och arbeta självständigt kommer att trivas ypperligt i din arbetsroll här. Är du dessutom noggrann och har en förmåga att se helheten är du den vi söker! Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.



Vad erbjuder vi?



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.



Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Är du intresserad?



Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån.



Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på tel: 031 725 45 38.



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommenatt söka!


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Logisztika, szállítmányozás

Allas.ma
Logisztika, szállítmányozás
Jan 1st 2012, 02:37

ADECCO Lund söker studenter som vill ha extrainkomster.



För de typer av uppdrag som det närmast gäller krävs truckkort. Som studentanställd hos Adecco jobbar du i mån av tid och då det finns lämpliga uppdrag.



För att bli studentanställd krävs det att du är studerande eller har annan huvudsaklig sysselsättning. För att trivas som konsult bör du vara positiv, flexibel, prestigelös och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.



Låter det intressant? Skicka in ditt CV med kontaktuppgifter till Johan Fribergjohan.friberg@adecco.se.





Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.

Adecco Student erbjuder extrajobb för dig som är studerande eller har annan huvudsaklig sysselsättning. Som konsult hos oss får du arbeta med varierande arbetsuppgifter och på olika arbetsplatser. Adecco Student ger dig möjlighet att utöka dina kunskaper och kontaktnät på arbetsmarknaden.Vi har lång erfarenhet av branschen och samarbetar sedan många år med både små och stora företag. Mer information finner du på www.adecco.se

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Vi söker en mekaniker till vår

Allas.ma
Vi söker en mekaniker till vår
Jan 1st 2012, 02:36

Vi söker en mekaniker till vår uthyrningsverksamhet i Gällivare. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.



Vem söker vi?



Vi söker dig med fordonsteknisk utbildning eller likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet av mekaniska arbeten eller i fordonsbranschen och var teknisk lagd.För att trivas i din roll som mekaniker så bördu ha god samarbetsförmåga samt att känna stort ansvar och engagemang för arbetsuppgifterna. Som person är du stresstålig, noggrann, positiv och framåt. Du är öppen, utåtriktad, flexibel och välstrukturerad med en förmåga att ta egna initiativ

Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.

Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV.

Kontaktperson på Adecco; Juha Joensuu 0970-498801

Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Adecco är världsledande inom

Allas.ma
Adecco är världsledande inom
Jan 1st 2012, 02:31

Adecco är världsledande inom bemanning och rekrytering. Bolaget finns i fler än 60 länder över hela världen. Varje år jobbar ca 3 miljoner människor för Adecco. Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. I Sverige är Adecco ett auktoriserat bemanningsföretag med kontor över hela landet från norr till söder. Förutom personaluthyrnings- och rekryteringstjänster erbjuder Adecco lösningar inom bland annat outsourcing, omställning, ledarskapsutveckling, kompetensutveckling, karriärrådgivning, utbildning och rehabilitering. För mer information besök www.adecco.se

Vi söker nu dig som vill arbeta som utbildningsadministratör under delar av januari måndag.

Arbetet innebär registrering av tentaresultaten, kommunikation med studenterna vid reservantagningen till program/kurser, övrig utbildningsadministration.



Kompetens


Tycker om att arbeta i team med administrativa arbetsuppgifter.

Goda kunskaper i Excell och gärna LADOK (om det är möjligt) samt god datorvana
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Serviceroll som kräver att personen är serviceinriktad, flexibel, prestigelös och självgående

Arbetet utförs i nära samarbete med studenter, lärare och andra administratörer varför god kommunikations- och samarbetsförmåga och god social kompetens är av mycket stor betydelse

Viktigt att personen trivs i ett tidvis högt tempo eftersom arbetsbelastningen kan variera.

Gymnasieutbildning och/eller pågående akademisk utbildning








Övrig information:

Det rör sig om 8-timmars dagar (för det mesta, ibland lite kortare/sällan lägre, beroende på det arbetsbehovet som finns)

Det viktigaste är att arbetet ska vara utfört inom en bestämd/önskad tid.

11 januari 2012 för 2 introduktionsdagar. Sedan börjar arbetet from den 16 januari tom 31 januari.

Vi vill också ha en möjlighet att samma person kan arbeta vid sjukdom, stor arbetsbelastning, mm.


Kontaktperson
Sara Bülow
Rekryteringskoordninator
046-2703607

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Jan 1st 2012, 02:34

Vi söker erfaren projektadministratör mot logistik på heltid till vår uthyrningsverksamhet i Luleå. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Arbetsuppgifter
- Tillgodose förhandlare och konsulter med inköpskrav och orderunderlag

- Uppföljning av projekt- och kontraktsbudget

- Agera som länk mellan inköps-, ekonomi- och projektavdelningen

- Återkommande rapportering och dokumentation av projektkostnader och hälso- och säkerhetsåtgärder



Vem söker vi?
Vi söker Dig som har erfarenhet av administrativt projektarbete, meriterande med en universitetsexamen. Du ska vara en god kommunikatör, kapabel att arbeta självständigt. Kunna tänka logiskt och vara snabblärd. Erfarenhet från internationella företag ses som meriterande. Det är viktigt att du uppskattar omväxlande arbetsmiljöer och företagskulturer, samt att du snabbt sätter dig in i nya situationer och uppfattar helheter. Viljan att ge våra kunder en god service är en självklarhet.

Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.

Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV.

Kontaktperson på Adecco; Carolina Sevä 0920-27 10 74.






















You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Kutatás, fejlesztés

Allas.ma
Kutatás, fejlesztés
Jan 1st 2012, 02:36

Senior Research Scientist, In Vivo or In Vitro Systems Electrophysiologist (2 positions)

Adecco is the largest recruiting and staffing company in the world. Adecco Life Science is one of our specialized Business Lines, which works exclusively with Staffing Services and Recruitment of personnel for the Life Science industry. Our customers are within the Pharmaceutical-, Biotech- and Medtech companies. We focus on positions within R&D, QA, QC, Clinical Research, Marketing and Sales.
We are now recruiting two Senior Research Scientists for two one year long assignments starting as soon as possible the location is Södertälje.

The arena
The customer is one of the world's leading healthcare companies, engaged in research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

We offer an assignment in a stimulating work environment with a state-of-the-art research facility and a dynamic and stimulating environment. The key research areas in Södertälje are Chronic Pain and Alzheimer's disease. The successful candidates will be given an exciting opportunity to provide vital support to ongoing projects within the Analgesia and Neurology area in the Neuroscience department.

The role
This is a lab-based role and you will contribute to the analgesia and neurology projects by providing data derived from electrophysiological experiments, performed using in vivo, in vitro or ex vivo neuronal tissues. Focus will be on either extracellular recordings involving brain slice tissue, sensory nerves (in vivo or made from isolated preparations), or patch clamp on dorsal root ganglion neurons and in neurons within brain slices, and to pharmacologically profile compounds of interest in these models. The successful candidate will be a proactive self-starter who will be responsible for experimental design and the generation, interpretation and communication of data. There is an expectation that the candidate will contribute to the scientific understanding of our targets and that they will collaborate with colleagues from other disciplines to ensure the success of our projects.

Minimum experience
A PhD in neuroscience, pharmacology, or equivalent experience
Expertise in extracellular recording methodologies or patch clamp

Preferred experience/requirements
Experience from recordings from primary afferent neurons or brain slices
Experience from small animal surgery
Sound understanding of analgesia and the mechanisms contributing to nociceptor sensitization, excitability and ectopia, and/or good understand of synaptic neurophysiology and mechanisms of synaptic plasticity.
Previous experience with quantitative software packages.

What do we offer?
Adecco is the world's largest recruitment and staffing company and our most important asset is our qualified employees. With us, and on our customer assignments, you, as a consultant, will be appreciated for your difference-making competence! Your bank of experience will grow, as will your social and professional network of contacts. Adecco can offer you the opportunity of interesting assignments at attractive companies, of positions that perhaps never will be put on the open market.

We want you to feel good and will give you subsidies for preventive healthcare and discounts on training cards. In order for you to feel secure, you will also be covered by insurance and corporate healthcare.

Are you interested?
Then you should apply as soon as possible. The position is to be filled immediately, and, for that reason, work with recruitment is being done on a continual basis during the application period. You apply by registering on our website www.adecco.se and applying from there.

If you have questions regarding the recruitment process, please contact Jenni Sventoft at tel. 08-598 981 29

If you have questions regarding registration on the website, please contact Candidate Support on tel.08-598 980 10.

We are looking forward to your application!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Jan 1st 2012, 02:36

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Nu söker Adecco i Piteå en erfaren ekonomiassistent till ett kundföretag i Öjebyn utanför Piteå.

Arbetsuppgifter:
Du ingår i ett team på ekonomiavdelningen där varje person ansvarar för olika områden. Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter såsom avstämningar, leverantörs- och kundreskontra, bokslut samt övervakning av betalningsflöden.

Erfarenhet och utbildning:
Gymnasie- eller civilekonom, gärna med inriktning mot redovisning.
Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, gärna från större företag. En fördel om du har erfarenhet från större affärssystem. Goda kunskaper i excel.

Personliga egenskaper:
Du bör vara en självgående person som snabbt kan sätta sig in i nya uppgifter och har lätt för att samarbeta.

För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.

Uppdraget är från mitten på januari t o m mitten av mars, med möjlighet till förlägning.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Jan 1st 2012, 02:36

Vi söker en Projektadministratör till vår uthyrningsverksamhet i Luleå. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Arbetsuppgifter
- Projektadministration

- Budgetarbete
- Löpande redovisning
- Kostnadsuppföljning
- Administrativt arbete

Vem söker vi?
Vi söker Dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete, samt en civilekonomexamen. Du kan Excel och övriga officepaketet. Det är viktigt att du har ett inre driv och höga ambitioner, samt att du snabbt sätter dig in i nya situationer och uppfattar helheter. Viljan att ge våra kunder en god service är en självklarhet.

Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.

Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV.

Kontaktperson på Adecco; Carolina Sevä, 0920-27 10 74





















You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Vi söker en mekaniker till vår

Allas.ma
Vi söker en mekaniker till vår
Jan 1st 2012, 02:36

Vi söker en mekaniker till vår uthyrningsverksamhet i Gällivare. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.



Vem söker vi?



Vi söker dig med fordonsteknisk utbildning eller likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet av mekaniska arbeten eller i fordonsbranschen och var teknisk lagd.För att trivas i din roll som mekaniker så bördu ha god samarbetsförmåga samt att känna stort ansvar och engagemang för arbetsuppgifterna. Som person är du stresstålig, noggrann, positiv och framåt. Du är öppen, utåtriktad, flexibel och välstrukturerad med en förmåga att ta egna initiativ

Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.

Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV.

Kontaktperson på Adecco; Juha Joensuu 0970-498801

Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Jan 1st 2012, 02:36

Vi söker en Löneadministratör till vår uthyrningsverksamhet i Pajala. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000
personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.


Arbetsuppgifter
- Löneköring
- Underlag för bokföring
- Utbetalning till anställda
- Årskörning av semestrar
- Lägga ut annonser och hantera ansökningar
- Upprättande av anställningsavtal
- Arbetsgivarintyg
- Allmän HR-relaterad administration


Vem söker vi?
Vi söker Dig med ekonomiutbildning och som har god erfarenhet av löneadministration och arbetslagar gällande såväl tjänstemän som kollektivare. Du har It-vana och kan Officepaketet. Du har även perfekt svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, med en förmåga att prioritera rätt, är stresstålig och har en hög ansvarskänsla. Att du är noggrann är en självklarhet. Du är även bra på att sätta dig in i nya situationer och uppfatta helheter. Viljan att ge våra kunder en god service är en självklarhet.


Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.



Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV



Kontaktperson på Adecco; Carolina Sevä, 0920-271074


















You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Vill du ha en arbetsdag fylld av

Allas.ma
Vill du ha en arbetsdag fylld av
Jan 1st 2012, 02:36

Vill du ha en arbetsdag fylld av resebyrå- och konferensbokningsupphandlingar och kontakter med olika samarbetspartners? Då har vi på Adecco Office & HR en möjlighet för dig att arbeta med det och utvecklas inom området!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som Travel Manager håller du regelbunden kontakt med dina kamrater och reseleverantörer så som SJ, taxifirmor, biluthyrningsfirmor, hotell för att få det bästa avtalen/årskorten för din organisation. Du jobbar miljömedvetet, håller reda på de interna föreskrifterna, använder webben som din viktigaste verktyg etc.

Du kommer att arbeta i ett team med kollegor i olika kompetensområden. Här ges det möjlighet till dig att arbeta självständigt och ansvara för hela processen. Du kommer att bevaka och dokumentera och ta in offerter för att sedan gå igenom med ledningen och fatta de rätta besluten. Du jobbar för att säkerställa kvalitén och har en central roll.

Vem trivs här?
Du som har jobbat med administration tidigare och gärna då med erfarenhet av andra HR-administrativa uppgifter. Gillar du för övrigt att ha ordning och reda kommer du att känna igen dig samtidigt som du utmanas och tar nya kliv.

Är du bekant med Office Paketet och några andra affärssystem kommer du lätt att sätta dig in i uppgifterna. Tycker du om att samarbeta med kollegor har du kommit till rätt grupp och om du gillar att ha en framträdande roll där mångas ögon riktas mot dig är det här rätt plats.

Vad erbjuder vi?
Stämningen på arbetsplatsen är mycket trevlig. Dina kollegor är en inspirerande grupp administratörer med nära till skratt!
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas i början av november och pågår till och med februari. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Cilla Orban på 08-598 981 54.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Teknisk administratör! Hur

Allas.ma
Teknisk administratör! Hur
Jan 1st 2012, 02:36

Teknisk administratör!



Hur ser din arbetsdag ut?

Som teknisk administratör hos ett av våra kundföretag kommer du att arbeta med att samla ihop betadata och säkerställa att ritningar och artiklar blir rätt registrerade. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak administrativa.



Vi söker dig som är utbildad högskole- eller civilingenjör eller har läst motsvarande KY-utbildning. Erfarenhet av projektledning är önskvärt, program som AdobeSolid Works och AutoCad är meriterade. Viktigt är att du är en driven person som vågar ta för dig och har lätt för att skapa goda relationer med människor i din omgivning.



Vad erbjuder vi?
Anställning hos Adecco för uppdrag hos kund, tillsättning snarast. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast 13/1. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Registrera dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansök därifrån. Bifoga CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan!



Vid frågor om tjänsten kontakta Rekryteringsansvarig Frida Andersson eller Konsultchef Madeleine Neidert på tel: 035- 260 85 20.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Raktározás

Allas.ma
Raktározás
Jan 1st 2012, 02:36

Har du tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta som produktionsplanerare inom logistik & industri och är nu på jakt efter en ny utmaning?
Adecco kan erbjuda dig denna utmaning! Vi söker nu för kundens räkning en erfaren produktionsplanerare på heltid. Detta är ett uppdrag som sträcker sig fram till december 2012. Uppdraget är inom vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd hos Adecco och arbeta som uthyrd konsult hos kund.




Hur ser din arbetsdag ut?
Som produktionsplanerare kommer du baserat på marknadsinformation och fastställda mål etablera kort- och långsiktiga produktionsplaner. Dina arbetsdagar kommer att bestå av planering och produktion inom två olika produktgrupper. Du kommer bland annat att planera och prioritera lagerpåfyllningen och kundorder, samt skapa arbets- och produktionsorder, se till att arbeta mot deadlines och följa upp produktionsplaner, se över och justera tillverkningsprognos på ditt produktsortiment. Planering och avrop av OEM-artiklar (artiklar producerade av extern leverantör för kundens räkning).

Vid behov kommer du att delegera ärenden som rör produktionsplaneringen.

I befattningen ingår även att hålla Supply Chain informerad och uppdaterad om lagerbrister och leveransdatum samt föreslå åtgärder vid avvikelser. Du kommer att vara delaktig i förbättringsarbetet och revision av produkterna.



Vem trivs här?
För att trivas i din roll som produktionsplanerare är det viktigt att ha tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom liknande industri. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med integrerade system, samt inom Supply Chain området i en internationell miljö. Koncernspråket är engelska därför är det viktigt att ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom något av områden Materialadministration, Inköp eller ekonomi förväntar vi att du har.



Andra faktorer som spelar viktig roll för att du ska trivas som produktionsplanerare är att vara målorienterad och drivande samt ha förmåga att fatta beslut och initiera aktiviteter. I och med att du kommer att vara i kontakt med Supply Chain och vid behov delegera arbete ser vi därför att du har god kommunikationsförmåga. Du har förmåga att hantera och leva med förändringar, med andra ord är du en problemlösare som har detaljkunskap kombinerat med att se helheter.



Vad erbjuder Adecco?
Adecco erbjuder dig via detta uppdrag att bli en framgångsrik produktionsplanerare i en global koncern som satsar stora resurser på att du ska lyckas. Du som har tidigare arbetat som produktionsplanerare eller liknande arbetsuppgifter får chansen att förvärva dig arbetslivserfarenhet. Du kommer att utvecklas!



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.



Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Zinu Kamaly, zinu.kamaly@adecco.se
Växelnummer: 018-65 33 00


Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.


Välkommen att söka!






You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Vill du få chansen att dela med

Allas.ma
Vill du få chansen att dela med
Jan 1st 2012, 02:37



Vill du få chansen att dela med dig dina kunskaper i spanska till elever på högstadiet på ett givande sätt? Vi på Adecco, Office & HR, ger dig möjligheten till ett roligt och varierande arbete.



Hur ser en arbetsdag för dig som spansklärare ut?

Du kommer att arbeta på två skolor i Mölndalsområdet. Arbetsuppgifterna består av att du på ett inspirerande och pedagogiskt sätt ska lära ut spanska på två högstadieskolor, detta enligt läroplanen såklart. Tjänsten är med start omgående då vårterminen snart börjar och kommer att fortsätta löpande. Omfattningen är heltid eller enligt överenskommelse. Det finns alltså möjlighet för både dig som vill arbeta mycket eller extra vid sidan av vad du gör annars.



Vem trivs här?

Du som trivs med att prata inför andra har förmågan att inspirera och motivera andra att lära sig kommer att känna dig trygg. Att du är pedagogisk och har mycket goda kunskaper i spanska och svenska ses som en förutsättning, har du förutom detta lärarbehörig i spanska eller andra ämnen är detta meriterande men inget krav.



Är du som person duktig på att förklara så att andra med enkelhet förstår och gillar att stå framme vid tavlan är du helt rätt för denna tjänst. Är du även flexibel då du kommer att behöva anpassa dig utifrån individernas olika behov samtidigt som du har ordning och reda kommer du att trivas ypperligt i denna roll.



Vad erbjuder vi?

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.





Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån.





Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Kristian Andersson på tel: 031-725 4509.



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.





Välkommenatt söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Jan 1st 2012, 02:37

Vill du vara på en internationell arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap?

Vi på Adecco Telecom Professionals ger dig möjlighet att bli en del av ett kunnigt team där du har möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi.


Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta med kundfordringar. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat underhåll av huvudboken, avstämning av fakturor, banktransaktioner samt registrering av kundinbetalningar. Du kommer också att arbeta med utredningar, arkivering, samt likviditetsrapportering.



Vem trivs här?
Om du är serviceinriktad, noggrann och har lätt för att lära dig kommer du att trivas bra. Är du dessutom nyfiken och har en positiv inställning är det kanske dig vi söker. Har du flera språk är detta ett stort plus då du kommer att ha kontakter med människor från hela världen.

Vi söker dig som är högskoleekonom med några års erfarenhet. Det är ett krav att du har erfarenhet av kundreskontra. Meriterande är tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomirelaterat arbete som exempelvis redovisning samt erfarenhet av SAP, goda kunskaper i Officepaketet och framför allt Excel.


Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult inom Adecco Telecom Professionals och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens. Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Adecco Telecom Professionals är ett affärsområde specialiserat på tjänster inom telekom branschen. Vi arbetar med såväl experter inom olika fackområden som nyutexaminerade specialister som snabbt sätter sig in i nya miljöer, förutsättningar och problemformuleringar. Mer information om



Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.


Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Mary Cairns på tel: 08 587 512 71 eller Sofi Arbelius på 08-587 512 11



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatcenter på tel: 08-598 980 10.


Välkommen att söka!






You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: PABX szakértő

Allas.ma
PABX szakértő
Jan 1st 2012, 02:37

Är du gymnasieingenjör eller maskiningenjör och har erfarenhet av konstruktionsarbete? Vi på Adecco Trollhättan ger dig nu möjligheten att arbeta som konstruktör på ett expansivt företag.


Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta som konstruktör och teknisk support med framtagning av ritningsunderlag, dimensionering och spänningsberäkningar i stål och betong på en produktionsanläggning i Högsäter. Konstruktionsarbetet sker i Auto CAD. Du kommer även att arbeta med konstruktions- och produktutveckling och sköta reklamationshantering där kontakt med kunder och leverantörer ingår som en naturlig de. Tillsammans med övrig personal ligger det på ditt ansvar att säkerställa kvalitets- och miljöarbetet på företaget. Uppdragets start är på heltid och startar omgående. Resor till Mellerud kommer att ingå, då en del av verksamheten är belägen där. Du kommer att jobba som konsult för Adecco i Trollhättan med goda möjligheter att anställningen övergår till kunden på sikt.

Vem trivs här?

Du som är utbildad gymnasieingenjör, eller maskingenjör och har goda kunskaper och erfarenheter i Auto CAD har rätt förutsättningar för att snabbt komma in i din arbetsroll. En fördel är också att du har erfarenhet från betong och/eller verkstadsbranschen. Att du är förtrogen med engelska språket i både tal och skrift är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb, och även att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har körkort.



Gillar du att ta egna initiativ och jobba självständigt, samtidigt som du har god förmåga att kommunicera och skapa förtroende både internt och externt kommer du att trivas här. Likaså om du är bra på att samarbeta och är van att jobba strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Vad erbjuder vi?

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Emma Johansson på 0520 474 752 eller emma.johansson@adecco.se


Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommen med din ansökan!







You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Emberi erőforrás és kiválasztás

Allas.ma
Emberi erőforrás és kiválasztás
Jan 1st 2012, 02:37

Har du engelska som modersmål och vill ha ett spännande jobb med möjlighet att utveckla dina HR-kunskaper?
Till vår kund som är ett internationellt företag inom telecombranschen söker vi en engelsktalande medarbetare till deras HR-support funktion.



Hur ser din arbetsdag ut?
Som HR support medarbetare ingår du i en servicefunktion med uppdrag att vägleda koncernens interna medarbetare i diverse HR relaterade frågor. Detta kan gälla allt ifrån lönesättning, anställningsfrågor, rekrytering, arbetsrättsvillkor, HR processer och regler m.m. Till din hjälp har du dator och telefon som dina huvudsakliga arbetsverktyg, och genom dessa vägleder du den slutliga användaren med din kunskap och de interna systemen.
Man ger support både via telefon och mail med tyngdpunkt på telefonen.
Det är därför viktigt att du inte har några problem med ett stillasittande arbete.



Vem trivs här?
I din roll har du ett stort kontaktnätverk vilket förutsätter att du som person är kommunikativ och service-minded, samt att du har en förmåga att ta för dig vilket är en förutsättning för att lyckas i tjänsten. Är du dessutom kvalitetsmedveten, pedagogisk och tålmodig kommer du att trivas här. Om du har ett stort intresse för HR-frågor, samt besitter en vilja att lära dig mer kommer du att få möjlighet att utveckla dina kunskaper.

Vi söker dig som har utmärkta kunskaper i engelska samt akademisk examen inom Personal /HR.
Det krävs inte någon arbetslivserfarenhet inom HR, du kan vara nyutexad.
Men det är en merit om du har viss arbetslivserfarenhet av administration och service.



Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult inom Adecco Telecom Professionals och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens. Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Adecco Telecom Professionals är ett affärsområde specialiserat på tjänster inom telecom branschen. Vi arbetar med såväl experter inom olika fackområden som nyutexaminerade specialister som snabbt sätter sig in i nya miljöer, förutsättningar och problemformuleringar.



Mer information om Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Mary Cairns på tel: 08 587 512 78



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommen att söka!







You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Vill du arbeta i en tekniskt stödjande

Allas.ma
Vill du arbeta i en tekniskt stödjande
Jan 1st 2012, 02:37

Vill du arbeta i en tekniskt stödjande roll med mycket kontakter i ett internationellt bolag?



Vi söker nu en person till en spännande tjänst inom fordonsindustrin i Göteborg.


Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med att sätta upp kommunikationen mellan vår kund och deras leverantörer för att se till att leverantörerna skickar sina meddelanden på ett fördefinierat och standardiserat sätt. Exempel på meddelanden är elektroniska fakturor och logistikmeddelanden. Du kommer att skapa genomförandeplaner och testning av filer innan du installerar för produktion och även konstruera avtal mot leverantörer. Arbetet innebär daglig kontakt med leverantörer för att säkerställa snabbt och effektivt genomförande, vilka befinner sig runt om i världen. Det förekommer också att göra diverse analyser på hur flödena fungerar och att göra resultatuppföljningar. Vi kan erbjuda dig en tjänst på ett internationellt bolag där du har möjlighet att träffa många människor från olika kulturer.

Vem trivs här?
För att axla en stödjande roll inom ett internationellt bolag så behöver du känna dig bekväm med att använda engelska och svenska som arbetsspråk. Du är service minded då det förekommer mycket kundkontakt samtidigt som du kan prioritera vilket ärende som behöver behandlas först. Du har grundläggande IT kunskaper och är van att arbeta med datorer som främsta arbetsredskap. Du kommer att ingå i en grupp där mentaliteten är mycket positiv, samtidigt som det är mycket självständigt arbete. Du vill lära dig nya saker och ser denna tjänst som en möjlighet att utveckla din kompetens inom ett stort bolag, och du trivs med att ha eget ansvar. Om du har erfarenhet kring logistik, informationsflöden eller ekonomi tror vi att du kommer trivas i denna roll. Du kommer att erbjudas en tjänst inom vår uthyrningsverksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.seoch via "sök tjänsten här!"-knappen nedan. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att vända dig till rekryteringsansvarige Sandra Lindberg på Automotive, 031-725 45 07, sandra.lindberg@adecco.se.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions